Reklama to próba wpłynięcia na zachowania nabywcze klientów za pomocą perswazyjnego przekazu handlowego na temat towarów i/lub usług. W branży reklama ma na celu przyciągnięcie nowych klientów poprzez identyfikację rynku docelowego i przeprowadzenie skutecznej kampanii reklamowej. Określenie rynku docelowego to ważny 1-wszy krok w każdej kampanii reklamowej, ponieważ zanim będzie można do niego dotrzeć, powinno się mieć świadomość tego, kto jest jego docelowym odbiorcą.
Zakładając, że grupa docelowa jest w pewnym wieku, narzędzie reklamowe, takie jak Facebook, może okazać się złym wyborem. Identycznie młodzi ludzie znacznie rzadziej czytają czasopisma lub korzystają z żółtych witryn internetowych (sprawdź tutaj: sprawdź więcej informacji o agencji reklamowej i tworzeniu identyfikacji wizualnej). Definiowanie rynku docelowego polega na opracowaniu profilu demograficznego ewentualnego nabywcy, z uwzględnieniem takich aspektów, jak wiek, płeć, stan cywilny, styl życia, zwyczaje zakupowe itd. Istotne jest także sprawdzenie poziomu konkurencji produktu albo usługi z docelową grupą odbiorców, ponieważ może zaistnieć konieczność konkurowania ceną i/lub usługą. Istnieje sporo rodzajów reklamy, które są powszechnie stosowane przez niezbyt duże firmy (sprawdź też: projektowanie graficzne).
Uczciwość popłaca
Wśród marketerów panuje błędne przekonanie, z którym na prawdę bardzo często spotykamy się w przypadku kolportażu ulotek. Skuteczna kampania ulotkowa to taka, w której druk i dystrybucja są możliwie najtańsze. O ile do tej pory w to wierzyłeś, zastanów się jeszcze raz! Bez wątpienia, najlepiej jest utrzymywać ceny na niskim poziomie i nikt nie lubi niepotrzebnie płacić Ulotki wydrukowane zbyt tanio nie za każdym razem są skuteczne. W pewnych przypadkach są one potrzebne, ale na prawdę często po prostu psują wizerunek firmy i często lądują w koszu z powodu braku zainteresowania. Dystrybucja ulotek, która jest zbyt tania, przyniesie jedynie jeden skutek: oszuka Cię. O ile zaryzykujesz niezawodność, oferując niską cenę, zaryzykujesz wszystkie środki finansowe wydane na projekt i druk. Ryzykujesz przychodami i przyszłością własnej działalności, swojej firmy. O wiele więcej niż koszty dystrybucji. Schemat graficzny ulotek reklamowych powinien być wytworzony przez doświadczonego grafika. Ulotki reklamowe powinny przyciągać uwagę odbiorców.
Źródło: https://www.whiteart.pl/kalendarze-plakatowe