Agencje reklamowe – co mogą zaoferować

Opakowania produktów na półkach sklepowych powinny przyciągać uwagę konsumenta w czasie krótszym niż 3 sekundy. Projektowanie opakowań to coś więcej niż wyłącznie ich wygląd. Gdy już uda się przyciągnąć uwagę, projekt wizualny musi jeszcze przekazać właściwe informacje we uzasadniony sposób.

Opakowanie a marketing
Projektowanie opakowań i etykiet jeszcze nigdy nie było tak istotne. Na półkach sklepowych dobrze zaprojektowane, kreatywne opakowanie może mieć kluczowe znaczenie, gdy kupujący wybiera jeden produkt albo linię produktów spośród innych (zobacz także: projektowanie graficzne). Z wielu badań wynika, że decyzja ta ma przede wszystkim podłoże emocjonalne. Bez wątpienia bardzo ładny, atrakcyjny schemat graficzny nie wystarczy, jeżeli za produktami nie stoi dobrze dopasowana, akceptowalna jakość. Przyszłościowe marki są prezentowane na półkach sklepowych i w sklepach internetowych za pomocą bardzo efektownego, dopracowanego i przejrzystego projektu graficznego. W tak zaistniałych okolicznościach opakowanie bezpośrednio demonstruje i komunikuje klientom poziom jakości marki. Profesjonalne opakowania mogą budować społeczność fanów i komunikować się z nimi. Jest to 1-wszy krok na drodze do budowania marki. Opakowanie produktu jest nie tylko i wyłącznie narzędziem komunikacji i marketingu, ale też narzędziem logistycznym, dlatego ważne jest, aby było wytrzymałe, odporne na warunki transportu, dostarczało informacji o składnikach produktu, spełniało wymogi prawne dotyczące etykietowania a także zawierało instrukcje użytkowania, przechowywania i obchodzenia się z produktem.
Jak wygląda projektowanie opakowań?
Podczas projektu koncepcyjnego planujemy, jak opakowanie powinno wyglądać na danym materiale opakowaniowym, gdzie umieścić poszczególne bloki (nazwa produktu, treść, elementy graficzne), a także robimy koncepcję graficzną opakowania. Podczas prac projektowych kreujemy styl, rozwiązania typograficzne i atmosferę opakowania produktu. Jeśli asortyment towarów jest dostępny w wielu formatach (np. asortyment obejmuje zarówno torbę, jak i wiadro), wymagany jest projekt mutacji formatu, który przeprojektowuje tę samą koncepcję dla różnorakich formatów. Jest to konieczne, ponieważ różne formaty opakowań produktów mogą mieć bardzo różne proporcje i właściwości, dlatego koncepcja musi być dostosowana do każdego z nich osobno (zobacz także: dodatkowe informacje o agencji reklamowej i tworzeniu materiałów reklamowych). Jeśli asortyment towarów jest dostępny wyłącznie w jednym schemacie, ten detal jest uwzględniany w koncepcji. Opakowania o tym samym formacie, ale o różnej pojemności są traktowane jako jeden format (np. worki o tej samej konstrukcji i różnej wadze). Realizacja polega na przełożeniu idei graficznej zawartej w koncepcji na opakowanie konkretnego produktu, już z konkretną nazwą, tekstami, dokładnymi wymiarami, przygotowaniem do druku. Finalizacja druku wymaga stworzenia wykroju drukarskiego, który jest dostarczany przez klienta. Oczekiwania prawne i informacje dotyczące opakowania (elementy obowiązkowe, rozmiary krojów czcionek i tym podobne.) są dostarczane i kontrolowane przez klienta.

Zobacz również: http://www.actinea.pl/indywidualne-kalendarze-ksiazkowe